ΤΑ ΡΟΔΙΝΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΚΑΙ Η ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΤΗΣ VILLA ΡΟΔΟΠΗ !!!!!!!!
Eγκαινιάστηκε με αθρόα προσέλευση φιλότεχνων,
εκπροσώπων της πολιτικής και κοινωνικής ζωής, πανεπιστημιακών, ιστορικών και
θεωρητικών τέχνης, καλλιτεχνών, εκπαιδευτικών και πολλών ομογενών στη Σύγχρονη
Πινακοθήκη Villa Ροδόπη στο Αργοστόλι η έκθεση ζωγραφικής του Κώστα Ευαγγελάτου
με τίτλο "Τα Τριαντάφυλλα/ Les Roses".
Την έκθεση προλόγισε η Στέλλα Οδ.
Λιάτου, Ιστορικός- Αρχαιολόγος, Μουσειολόγος, αναφέροντας μεταξύ
άλλων:
"Ο Κώστας Ευαγγελάτος, είναι ένας
ολοκληρωμένος καλλιτέχνης, απόλυτα συνειδητοποιημένος σχεδόν από την αρχή της
καλλιτεχνικής του πορείας, για το ποιος είναι και τι αναζητά,
αναγνωρίζοντας από μικρός τη φλόγα που τον κατακαίει και την ακολουθεί
πιστά.
Πάντα άοκνος, δημιουργεί, εκθέτει και
δημοσιεύει, καθιστώντας το όραμά του προσιτό στο κοινό, καλώντας μας κάθε
Αυγουστιάτικη πανσέληνο στην οικία του, τη Βίλα Ροδόπη, σε μια βεγγέρα φιλίας,
γνωριμίας και αισθητικής εμπειρίας. Ανήσυχο πνεύμα, παρουσιάζει σκίτσα, installations, ρεαλιστικές αποτυπώσεις και λίθινα κοσμήματα
της φύσης, φτάνοντας πια σε μια αφαιρετική και συμβολική αποτύπωση
συναισθημάτων και ιδεών. Οι φόρμες του μπορεί να είναι αφαιρετικές,
παράλληλα όμως είναι οικείες και σχεδόν ονειρικές και μας οδηγούν
βήμα-βήμα σε ένα προσωπικό κήπο τέχνης, ευαισθησίας και φαντασίας.''
O θεωρητικός –ιστορικός
τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς επισημαίνει για την έκθεση:
’’ Το θέμα οικείο και δόκιμο στον καλλιτέχνη από την πρώιμη νεότητα του που σχεδίαζε εκ του φυσικού τριαντάφυλλα, αναπαρίσταται με την ωριμότητα του παρόντος σε νέα αισθητική προσέγγιση και σύγχρονη εικαστική γραφή των ανθογραφιών που μερικές φορές συνδυάζονται με αναδυόμενες ανθρώπινες μορφές.
Η συνθετική αρμονία και η φυσική ομορφιά των ρόδων μπολιάζεται με έντονα χρώματα και λεπτές αποχρώσεις, που διαγράφονται με στίγματα και λεπτές γραμμές, μέσα σε φόντα συμπαντικών και συμβολικών εκτάσεων, γήινων, θαλάσσιων και ουράνιων πεδίων.
’’ Το θέμα οικείο και δόκιμο στον καλλιτέχνη από την πρώιμη νεότητα του που σχεδίαζε εκ του φυσικού τριαντάφυλλα, αναπαρίσταται με την ωριμότητα του παρόντος σε νέα αισθητική προσέγγιση και σύγχρονη εικαστική γραφή των ανθογραφιών που μερικές φορές συνδυάζονται με αναδυόμενες ανθρώπινες μορφές.
Η συνθετική αρμονία και η φυσική ομορφιά των ρόδων μπολιάζεται με έντονα χρώματα και λεπτές αποχρώσεις, που διαγράφονται με στίγματα και λεπτές γραμμές, μέσα σε φόντα συμπαντικών και συμβολικών εκτάσεων, γήινων, θαλάσσιων και ουράνιων πεδίων.
Τα κομψοτεχνήματα τονίζουν μέσα από την μνήμη τα αποτυπώματα της συνύπαρξης
της τέχνης με την πραγματικότητα . Πρόκειται για μια ενότητα κυρίαρχης θεματογραφίας
που επικεντρώνεται με δυναμικό εκφραστικό ιδίωμα .
Οι πολυδιάστατες σχεδιάσεις μεθοδικά αναδεικνύουν ολοκληρωμένες συλλήψεις με μορφοπλαστική αναζήτηση και συνθέσεις που διαθέτουν αυτάρκεια στην ανάπλαση . Με ακρίβεια και δεξιοτεχνία στην αναπαράσταση διατηρούν το μεγαλείο στην υπερβατικότητα της τεχνικής οντότητας.
Οι καταθέσεις είναι ευεργετικές για στοχαστικές σκέψεις καθώς απεικονίζουν με παραστατικό τρόπο αντιστίξεις με σημειογραφίες και αρχετυπικές εικόνες.
Οι πολυδιάστατες σχεδιάσεις μεθοδικά αναδεικνύουν ολοκληρωμένες συλλήψεις με μορφοπλαστική αναζήτηση και συνθέσεις που διαθέτουν αυτάρκεια στην ανάπλαση . Με ακρίβεια και δεξιοτεχνία στην αναπαράσταση διατηρούν το μεγαλείο στην υπερβατικότητα της τεχνικής οντότητας.
Οι καταθέσεις είναι ευεργετικές για στοχαστικές σκέψεις καθώς απεικονίζουν με παραστατικό τρόπο αντιστίξεις με σημειογραφίες και αρχετυπικές εικόνες.
Παράλληλα ανακαλούν αναφορές με διαφορετικά μεταξύ τους νοήματα και μηνύματα. Εμπεριέχουν μια ενοποιητική γραμμή που με οπτική αντίληψη αποκαλύπτει ένα βαθυστόχαστο περιεχόμενο δεδομένων.
Στον πυρήνα της τεχνοτροπίας βρίσκεται ως φιλοσοφία ζωής η επικοινωνία με τον χώρο του σημερινού και του παρελθοντολογικού σημαίνοντος.
Οι αφηγήσεις με έντονες χρωματικές απολήξεις διευρύνουν την εξιχνίαση ανάμεσα στο πριν και στο τώρα.
Συγκροτούν σημασιολογικές ερμηνείες με αφετηρίες που αναδεικνύουν τις σημάνσεις των ερεθισμάτων και των επηρεασμών .
Καθορίζουν μια διαχείριση που επιδεικνύει τις συνεπαγόμενες συναισθηματικές αυξομειώσεις και τις βιωματικές αναμνήσεις.
Τα εκθέματα πολλαπλασιάζουν πολύπλευρες αναβιώσεις από μια ονειρική ατμόσφαιρα. Ενέχουν εντυπώσεις νοσταλγίας και αναπόλησης με συναφή μετάλλαξη και συγκροτημένη ταυτότητα.
Επαναπροσδιορίζουν διαβαθμίσεις που ελέγχουν την προοπτική των προσανατολισμών . Επισυνάπτουν φωτεινά παιχνιδίσματα προσδίδοντας δοτική πνοή με εμβληματική έμφαση . Χάρη στην εσωτερικότητα που συντονίζεται με ογκολογική βαρύτητα η χαρισματική θέση των νοητικών πτυχών αντιπαραθέτει με πειστικότητα στιγμές των σχηματικών όψεων. Ο Κώστας Ευαγγελάτος αφομοιώνει τα επίπεδα της προχωρημένης παραστατικότητας ενώ παράλληλα ενεργοποιεί την κινητοποίηση αρμονικών κατανύξεων.
Η αισθητική παρέμβαση του συμπληρώνεται με διαβαθμίσεις αξιώσεων που εύληπτα αναπαράγουν αλλεπάλληλες επεμβάσεις στους προσδιορισμούς της συνειδητής υφής.
Ο συνειρμικός κόσμος του διεισδύει ευπρόσδεκτα στα πλαίσια μιας συλλογικότητας που κατευθύνει σε σταθερά μοτίβα και σε απεικονίσεις οριοθέτησης . Οργανώνει ευρηματικά ένα αυθύπαρκτο και πολύσημο κύκλο διατυπώσεων. Με βεβαιότητα προθέσεων οι εκλεκτικές διαστρωματώσεις του μετατρέπουν την αναμορφωτική χειρονομία σε ενδόμυχη συνάρτηση και την ένταση της μεταφοράς σε προσθετική ουσιώδη διαπραγμάτευση.
Η χροιά της ισορροπίας των επιφανειών αναδιοργανώνει το φάσμα στο εκρηκτικό αποκορύφωμα των μελετημένων μεγεθών και το ευφραντικό απόσταγμα της σφοδρότητας του χωροχρόνου.
Οι συνολικές διεργασίες οριοθετούν την διεξαγωγή τους με εννοιολογικούς συσχετισμούς που ανασυγκροτούν δομικά κάθε δραστικότητα των διαθέσιμων εμπειριών .’’''Στον πυρήνα της τεχνοτροπίας βρίσκεται ως φιλοσοφία ζωής η επικοινωνία με τον χώρο του σημερινού και του παρελθοντολογικού σημαίνοντος.
Οι αφηγήσεις με έντονες χρωματικές απολήξεις διευρύνουν την εξιχνίαση ανάμεσα στο πριν και στο τώρα.
Συγκροτούν σημασιολογικές ερμηνείες με αφετηρίες που αναδεικνύουν τις σημάνσεις των ερεθισμάτων και των επηρεασμών .
Καθορίζουν μια διαχείριση που επιδεικνύει τις συνεπαγόμενες συναισθηματικές αυξομειώσεις και τις βιωματικές αναμνήσεις.
Τα εκθέματα πολλαπλασιάζουν πολύπλευρες αναβιώσεις από μια ονειρική ατμόσφαιρα. Ενέχουν εντυπώσεις νοσταλγίας και αναπόλησης με συναφή μετάλλαξη και συγκροτημένη ταυτότητα.
Επαναπροσδιορίζουν διαβαθμίσεις που ελέγχουν την προοπτική των προσανατολισμών . Επισυνάπτουν φωτεινά παιχνιδίσματα προσδίδοντας δοτική πνοή με εμβληματική έμφαση . Χάρη στην εσωτερικότητα που συντονίζεται με ογκολογική βαρύτητα η χαρισματική θέση των νοητικών πτυχών αντιπαραθέτει με πειστικότητα στιγμές των σχηματικών όψεων. Ο Κώστας Ευαγγελάτος αφομοιώνει τα επίπεδα της προχωρημένης παραστατικότητας ενώ παράλληλα ενεργοποιεί την κινητοποίηση αρμονικών κατανύξεων.
Η αισθητική παρέμβαση του συμπληρώνεται με διαβαθμίσεις αξιώσεων που εύληπτα αναπαράγουν αλλεπάλληλες επεμβάσεις στους προσδιορισμούς της συνειδητής υφής.
Ο συνειρμικός κόσμος του διεισδύει ευπρόσδεκτα στα πλαίσια μιας συλλογικότητας που κατευθύνει σε σταθερά μοτίβα και σε απεικονίσεις οριοθέτησης . Οργανώνει ευρηματικά ένα αυθύπαρκτο και πολύσημο κύκλο διατυπώσεων. Με βεβαιότητα προθέσεων οι εκλεκτικές διαστρωματώσεις του μετατρέπουν την αναμορφωτική χειρονομία σε ενδόμυχη συνάρτηση και την ένταση της μεταφοράς σε προσθετική ουσιώδη διαπραγμάτευση.
Η χροιά της ισορροπίας των επιφανειών αναδιοργανώνει το φάσμα στο εκρηκτικό αποκορύφωμα των μελετημένων μεγεθών και το ευφραντικό απόσταγμα της σφοδρότητας του χωροχρόνου.
H εικαστικός-πολιτισμολόγος Μαριλένα Φωκά επισημαίνει
για την έκθεση ‘’Στην αποτύπωση των «Ρόδων» του Κώστα
Ευαγγελάτου επικοινωνούνται υπαρξιακές
και φιλοσοφικές αναζητήσεις με την μορφή των
πολυποίκιλων αισθητικών στοιχείων, των μοτίβων της μεταμόρφωσης και των
επάλληλων σταδιακών αποκαλύψεων με διττό συμβολισμό.
Σε αυτά ανιχνεύεται το μυθολογικό αρχέτυπο της Ροδάνθης αναφορικά με την εσωτερικότητα και την ποιότητα των ανθρώπινων σχέσεων. Επικαλυμμένα με χρυσές, κίτρινες και κόκκινες εκλάμψεις μας καταδεικνύουν την θεϊκή-μυθική τους προέλευση και ταυτίζονται με την καταδιωκόμενη Ροδάνθη που μεταμορφώθηκε από την θεά του κυνηγιού, Άρτεμη, σε ρόδο.
Μετά την μεταμόρφωσή της προικοδοτήθηκε με την διττή της φύση, ευαίσθητη και παράλληλα « ως ξυλώδης και φέρουσα άκανθες»- απειλητική. Μας αποκαλύπτουν ένα ευαίσθητο ψυχισμό που τοποθετείται ανάλογα με τον τρόπο προσέγγισης αυτού που θέλγεται από το θεσπέσιο άρωμα που αναδίδουν και επιθυμεί την κοινωνία με αυτά.
Η σχέση αυτή μπορεί να λάβει χώρα μόνο κάτω από ειδικές συνθήκες : η προσέγγιση να γίνει σταδιακά, απλά, τότε τα πέταλα σαν τα πέπλα της Σαλώμης μυσταγωγικά, με ευαισθησία, συνέπεια και σεβασμό θα μας οδηγήσουν στον πυρήνα την τρυφερής φύσης, ανακαλύπτοντας τον εσωτερικό πλούτο τους. Εκφράζουν την διαχρονική ομορφιά του έρωτα, τους κραδασμούς της ανάσας, τους χτύπους της καρδιάς μέσα από μια πανδαισία χρωμάτων που αποδίδεται με περίτεχνους φωτεινούς και δραματικούς τόνους που μας συμπαρασύρουν στο χρονικό των διακυμάνσεων μιας σχέσης που μέσα στον χωροχρόνο της ερωτικής εμπειρίας μπορεί ουσιαστικά να μεταφέρει τον αποδέκτη από την κόλαση στον παράδεισο.’’
Σε αυτά ανιχνεύεται το μυθολογικό αρχέτυπο της Ροδάνθης αναφορικά με την εσωτερικότητα και την ποιότητα των ανθρώπινων σχέσεων. Επικαλυμμένα με χρυσές, κίτρινες και κόκκινες εκλάμψεις μας καταδεικνύουν την θεϊκή-μυθική τους προέλευση και ταυτίζονται με την καταδιωκόμενη Ροδάνθη που μεταμορφώθηκε από την θεά του κυνηγιού, Άρτεμη, σε ρόδο.
Μετά την μεταμόρφωσή της προικοδοτήθηκε με την διττή της φύση, ευαίσθητη και παράλληλα « ως ξυλώδης και φέρουσα άκανθες»- απειλητική. Μας αποκαλύπτουν ένα ευαίσθητο ψυχισμό που τοποθετείται ανάλογα με τον τρόπο προσέγγισης αυτού που θέλγεται από το θεσπέσιο άρωμα που αναδίδουν και επιθυμεί την κοινωνία με αυτά.
Η σχέση αυτή μπορεί να λάβει χώρα μόνο κάτω από ειδικές συνθήκες : η προσέγγιση να γίνει σταδιακά, απλά, τότε τα πέταλα σαν τα πέπλα της Σαλώμης μυσταγωγικά, με ευαισθησία, συνέπεια και σεβασμό θα μας οδηγήσουν στον πυρήνα την τρυφερής φύσης, ανακαλύπτοντας τον εσωτερικό πλούτο τους. Εκφράζουν την διαχρονική ομορφιά του έρωτα, τους κραδασμούς της ανάσας, τους χτύπους της καρδιάς μέσα από μια πανδαισία χρωμάτων που αποδίδεται με περίτεχνους φωτεινούς και δραματικούς τόνους που μας συμπαρασύρουν στο χρονικό των διακυμάνσεων μιας σχέσης που μέσα στον χωροχρόνο της ερωτικής εμπειρίας μπορεί ουσιαστικά να μεταφέρει τον αποδέκτη από την κόλαση στον παράδεισο.’’
Ακολούθησε στον κατάφυτο και κοσμημένο με γλυπτικές συνθέσεις "Κήπο του Χαρίλαου" η εκδήλωση Λόγου και Τέχνης "Πανσέληνος στον Κήπο". Τα φετινά δρώμενα στη "Μώβ Σκηνή" παρουσίασε αναλυτικά
η εκπαιδευτικός Χριστίνα Τσιμάρα.
Η εκδήλωση ήταν αφιερωμένη σε δύο κορυφαίους ποιητές του 20ου αιώνα, τον
Κωστή Παλαμά και τον Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι, που γεννήθηκαν τον 19ο αιώνα και
σφράγισαν, ο καθένας με τις ιδέες του, την ιδιοφυή και πολυσχιδή τους
προσωπικότητα αλλά και το μνημειώδες πνευματικό έργο τους το πρώτο μισό του
20ου αιώνα και η επίδραση τους διαρκεί μέχρι σήμερα ανεξίτηλη και
πολυσήμαντη.
Ο μεγάλος Έλληνας ποιητής Κωστής Παλαμάς, που εορτάζονται φέτος τα 150
χρόνια από τη γέννηση του, με αφορμή την πρεμιέρα στης "Ορέστειας"
του Αισχύλου έγραψε το ποίημα "Το Χαίρε της τραγωδίας" (1903) για την
ιστορική έναρξη του Εθνικού Θεάτρου.
"Το χαίρε της Τραγωδίας" του Κωστή Παλαμά απήγγειλε ο
Κώστας Ευαγγελάτος, που το προσέγγισε με τη λογοτεχνική του ιδιότητα.
Ο μεγάλος ιδεολόγος ποιητής Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι έγραψε το
εκτενές "επικό" ποίημα "ΛΕΝΙΝ" (1924), επιτυγχάνοντας τη
σύζευξη πολιτικής και υψηλής τέχνης με μοναδική εσωτερική δύναμη και διαχρονική
εμβέλεια. Χαρακτηριστικό μέρος από το βαθυστόχαστο ποίημα του για
τον Βλαντιμίρ 'Ιλιτς Λένιν ερμήνευσε με εσωτερικότητα και εκφραστική
δύναμη ο Ηλίας Καρόγλας, μέλος του θεατρικού Εργαστηρίου
Σύγχρονης Τέχνης Κεφαλονιάς.
Θαυμάσια έκπληξη της βραδιάς η άφιξη μελών της Χορωδίας Αργοστολίου με
τον μαέστρο της Σπύρο Θεοτοκάτο, που πρόσφερε υπό το σεληνόφως ένα μελωδικό παραδοσιακό
πρόγραμμα από δημοφιλή επτανησιακά τραγούδια που χειροκροτήθηκαν θερμά!
Η μοναδική βραδιά που συμπλήρωσε με επιτυχία 19 χρόνια διεξαγωγής της στο κοσμοπολίτικο
Αργοστόλι
εντυπωσίασε για την αισθητική της ποιότητα και τον πολυδιάστατο συντονισμό
της και ολοκληρώθηκε με την καθιερωμένη δεξίωση στον κήπο, με άφθονη ρομπόλα,
σπιτικά εδέσματα και γλυκίσματα της παραδοσιακής "
Βοσκοπούλας".
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 6 Σεπτεμβρίου
2019.
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
VILLA ΡΟΔΟΠΗ
Ι. ΜΕΣΟΛΩΡΑ 7 ΚΑΙ
ΒΥΡΩΝΟΣ
τηλ. 26710 28501,
6944621286
ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου