ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΕΟΝΤΙΟ ΠΕΤΜΕΖΑ ΣΤΗΝ ΜΠΕΝΑΚΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ.
του κριτικού ,λογοτέχνη ΠΑΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 2025 η παρουσίαση του βιβλίου “η διαχρονική διαφοροποίηση της πανίδας της Ελλάδας” του Δρα Κωνσταντίνου Σιδηροπούλου των εκδόσεων Παπαζήση στην Μπενάκειο Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων. Χαιρετισμό απηύθυνε η αντιπρόεδρος της Βουλής, υπουργός Όλγα Γεροβασίλη ενώ επακολούθησαν ομιλίες των κ.κ. Ευστράτιου Δ. Βαλάκου, Καθηγητή Συγκριτικής Φυσιολογίας Ζώων - Οικοφυσιολογίας, Τομέας Ζωολογίας - Θαλάσσιας Βιολογίας, Τμήμα Βιολογίας, Ε.Κ.Π.Α., και Παναγιώτη Παφίλη, Καθηγητή Ζωικής Ποικιλότητας, Τομέας Φυσιολογίας Ζώων και Ανθρώπου, Τμήμα Βιολογίας, Ε.Κ.Π.Α., καθώς
και του συγγραφέα, Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, Δρα Βιολογίας και εικαστικού και του πολιτικού επιστήμονα, εικαστικού και ιστορικού τέχνης Λεόντιου Πετμεζά.
Την βιβλιοπαρουσίαση συντόνισε η Δρ Μαρία Καμηλάκη, Αν. Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διοίκησης, Βιβλιοθήκης & Εκδόσεων της Βουλής των Ελλήνων.
Στους πίνακες του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου επιτελούνται διακρίσεις με συλλογικό πλαίσιο που βαθμιαία και σταδιακά επιτρέπουν να αναδεικνύεται μια αναδρομή. Συνιστάται η ένταξη σε επισημάνσεις που συνδέονταν με την συνείδηση . Με ρυθμούς και συνδυασμούς η διάσταση της ύπαρξης του new age pop art στοιχείου μέσα από την παρεμβολή των εκφάνσεων Θεματολογικά σταχυολογεί μια διαύγεια με καθορισμούς και νοήσεις.Πολυσχιδείς οι θεματικές καταθέσεις με λεπτομέρεια καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα απεικόνισης.Ενδυναμώνουν μια συστηματική ιχνηλασία που αποπνέει ένα πολύτιμο απόσταγμα που ενσταλάχθηκε δημιουργικά, δεξιοτεχνικά και περίτεχνα στα χωροχρονικά επίπεδα δημιουργώντας μοναδικές αισθητικές οντότητες. Μελετημένα και ισορροπημένα ως προς την διευθέτηση των όγκων παρουσιάζουν ευκρίνεια εξαιρετικές χρωματικές ποιότητες και υφές.Στους πίνακες Λεόντιου Πετμεζά διακρίνουμε μια πιστότητα που μέσω της πλαστικότητας και της εκφραστικότητάς τονίζει ειδοποιά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του κάθε υποβλητικά με στόχευση στον συμβολικό χαρακτήρα και φέρει τεχνοτροπικά στοιχεία που παρουσιάζουν μια ιδιαίτερη πρωτοτυπία.Προτάσουν ένα συνδυασμό ερμηνεύοντας πράγματα που υπερτονίζουν έναν έντονο χρωματικό διάλογο με αντιστικτικές παρεμβάσεις και απογειώνουν την εικαστική εμπειρία.
προπλάσματα από πηλό ή γύψο και μπρούτζινα εκμαγεία καταφέρνει να δημιουργήσει έργα μεγαλύτερης κλίμακας και να προσδώσει αίσθηση κίνησης στα Με Με επίκεντρο τον άνθρωπο οι δύο καλλιτέχνες δημιούργησαν αριστουργήματα σε γραμμές από εσωτερική ζωντάνια και ένταση, καθοριστική .
Υπάρχει ένας διαρκής και ουσιαστικός διάλογος μεταξύ τους που συνεχίζεται με τους επισκέπτες της έκθεσης με στόχο την άμεση επαφή και την άμεση εξοικείωση .
Η ανάγνωση των επιτευγμάτων τους γίνεται ευχερής είναι αναγνωρίσιμη, έχει δυναμική, εύπλαστες φόρμες, εκφραστικότητα , εύστοχη αποτύπωση των χρήσιμων , προσδιορίζεται από το πάθος και την αγάπη για την τέχνη.
Προλογίζοντας την έκθεση ο ιστορικός ,κριτικός τέχνηςΛεόντιος Πετμεζάς επισήμανε :
''Στην ενδιαφέρουσα συνομιλία μας ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που υπηρετούν ο καθένας διαφορετικά διαμετρήματα στην εικαστική τέχνη το φιλότεχνο κοινό ταξιδεύει σε ένα κόσμο μαγείας , προβληματισμού και συνειδητοποίησης των ζωτικών καταστάσεων της ύπαρξης. Η βαρύτητα της θεματολογίας μας κάνει να σκεφτούμε τις εκφάνσεις που παρατίθενται με ιδιότυπο τρόπο . Στις pop αποκαλύψεις του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου οι ποικίλοι χρωματισμοί και οι λεπτομερείς σχεδιάσεις κατέχουν μια διάσταση, έντονη και φωτεινή .
Η απόλυτη τεχνοτροπία του εμβληματικά και ευπρόσδεκτα διαθέτει το έκδηλο πάθος του ασύγκριτου ειλικρινούς ενθουσιασμού ,την αισθητική της κίνησης ,την άρρηκτη θέαση και την ακριβή θεώρηση της απαιτητικής περιγραφής. Ζωγραφίζει με την σκέψη, με την λογική, με την καρδιά. Κάθε έργο του είναι ένας ύμνος . Στα ρεαλιστικά και ιμπρεσιονιστικά έργα μου διαφαίνεται καθαρά ότι προσεγγίζω τάσεις και σχολές χωρίς κοινά σημεία διαπραγμάτευσης .Η εννοιολογική αισθαντική απεικόνιση στην θεματολογία και στις ενότητες μου δένει την έφεση με την προσδοκούμενη διάσταση της φυσιοκρατικής αντίληψης . Κάθε πινελιά στην εικαστική εργασία μας παρασύρει σε βαθύτερα μονοπάτια και σε ονειρικές χώρες .
Η τεχνική μας αναδεικνύεται από την μορφική καλλιέργεια και ενδυναμώνεται από την συναισθηματική ταύτιση με το αντικείμενο της διάταξης .Το ανώτατο ιδεώδες είναι ότι κάνουμε τέχνη για την τέχνη, ότι υπηρετούμε σκοπούς και κώδικες και ότι γινόμαστε υποδείγματα και φορείς ιδεών και έκφρασης. Στο μεταίχμιο των συλλήψεων μας κυριαρχεί επιλεκτικά το ιδίωμα των έντονων περιγραφών που συνιστούν ένα κόσμο επίκαιρων αφηγήσεων .Δρούμε συγκεντρωτικά και καταλυτικά με συνεργατική διάθεση αναδεικνύοντας μνημειακά κομμάτια . Στην συνύπαρξη μας που έχει χαρακτήρα κυρίως ανθρωποκεντρικό τοποθετούμε την αναπαράσταση των εμβόλιμων στιγμών και την άρρηκτη ανάδειξη των καίριων ψυχολογικών αντικειμένων . Οι δημιουργίες μας χαρακτηρίζονται για την εξελικτική χροιά τους και είναι ποτισμένες από μνήμες. Προτείνουμε στάσεις που απαντούν σε αναζητήσεις και αναπτύσσουν πολυδιάστατα μια ατμοσφαιρική πολυφωνία που συμπληρώνεται με απόψεις.
Η διττή αποστολή των ευρηματικών συνθέσεων μας αποτελεί μια μελέτη στην οποία ο θεατής έχει την δυνατότητα, να ενημερωθεί , να αξιολογήσει, να υιοθετήσει προτάσεις και να λειτουργήσει πλέον κριτικά απέναντι μας . Σε αυτό τον μοναδικό διάλογο που μπορεί να γίνει μονόλογος και να έχει κάποτε επίλογο οι πολλαπλοί συµβολισµοί γίνονται πηγή και µέσο διοχέτευσης προτύπων και µηνυµάτων . Αφήνουν το ανεξίτηλο αποτύπωµα τους και αποσκοπούν µέσω συγκεκριμένων παραστάσεων στην ανάλυση της υφής εντυπωσιακών και εικονογραφικών συντεταγμένων διέλευσης .''
Στο συνοδευτικό της κείμενο για τις ξεναγήσεις στην Βουλή των Ελλήνων που επιγράφεται “Ο ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ «ΑΦΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΙΑΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ» ΣΤΗΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΠΕΤΜΕΖΑ” η πολιτισμολόγος Μαριλένα Φωκά αναφέρει τα εξής:
“ Η Θεματική ενότητα που απαρτίζουν τα 10 έργα του Λεόντιου Πετμεζά στον εικαστικό διάλογο με τον Δρα Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στην Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων με τίτλο «Η τέχνη της ζωής» - “Art’s Life” συνιστούν έναν ύμνο στην αναγεννητική δύναμη της φύσης και την έλλογη φύση του ανθρώπου ο οποίος βρίσκεται σε μια αέναη αλληλεπίδραση με αυτήν. Μέσα από την τεχνοτροπία του ρεαλισμού ο Λεόντιος Πετμεζάς επιδίδεται σε μια εμπνευσμένη και ιδιαίτερη ερμηνευτική προσέγγιση των ποπ και μεταμοντέρνων έργων του εκλεκτού «συνδιαλεγομένου» του επιστήμονα και καλλιτέχνη, αποτελώντας τον «καθρέφτη» στην πραγματικότητα, μετατρέποντας το μαγικό, το συμβολικό και το εννοιακό σε συγκεκριμένο, διακριτό και ευανάγνωστο, αποδίδοντας στο κοινό εικαστικό τους πόνημα ένα εικονοπλαστικό στοιχείο διακειμενικότητας.
Οι τοπιογραφίες του αποδοσμένος με εξαιρετική σχεδιαστική δεινότητα, κίνηση και εμμονή στην λεπτομέρεια. Οι χρωματικές του επιλογές με παλέτα θερμών και γήινων αποχρώσεων κατακτούν την ματιά του θεατή και με τις υψηλές χρωματικές του ποιότητες αποκαλύπτει βαθιά κρυμμένες αλήθειες του σύμπαντος, συνδέοντας την εικαστική του εργασία με τον βαθύ ποιητικό του στοχασμό. Αγάπη για την φύση και τον έρωτα, οι δύο κύριες θεματικές του προτάσεις. Η σχέση των δύο φύλων και η σωματική και πνευματική τους ένωση που θέλει να οδηγήσει στην ταύτιση, την αλήθεια, την γνώση και την ελευθερία αναδεικνύοντας την μέσα από συμβολισμούς, χρωματικά κοντράστ, παραθέσεις, κρυφούς και φανερούς φωτισμούς, μυεί τον θεατή στην μεταφυσική της εικόνας ενσωματώνοντας στοιχεία από το δικό του έμπειρο κριτικό βλέμμα. Οι εικαστικές του καταθέσεις κορυφώνονται με την σειρά των έργων του που αποδίδονται με την τεχνοτροπία της αφαιρετικής ζωγραφικής. Σε μια διαφορετική μορφή του εν λόγω διαλόγου, εδώ συμπορεύεται με τον συνομιλητή του με τις ίδιες «εικαστικές-λεκτικές μονάδες», όπου οι θέσεις του ως πολιτικού επιστήμονα ασκούν ισχυρή επίδραση στα «κοινωνικά υποκείμενα». Χρώματα στις πιο έντονες αποχρώσεις, εκρηκτικές και εκτυφλωτικές, κραδασμούς με καταλυτική δυναμική, απουσία ουσιαστικού και ολοκληρωμένου σχεδίου έτσι όπως ορίζει ο φωβισμός, ο Λεόντιος Πετμεζάς, μέσω αυτών «εισάγει διακειμενικά στοιχεία μέσω της εικονοπλαστικής αφαίρεσης». Από αυτό το εικαστικό μετερίζι, αναβιβάζει τον αποδέκτη της τέχνης σε κοινωνό του πολιτισμικού γίγνεσθαι προσκαλώντας τον να ολοκληρώσει αυτός τον καμβά μέσα από καίριες πολιτικές πράξεις και γνωσιολογικές διεργασίες.”
Στο κριτικό κείμενο του Η ΠΟΛΥΚΥΜΑΝΤΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ που είναι στην διάθεση των επισκεπτών της έκθεσης ο ιστορικός ,κριτικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς αναφέρει:
''Οι δημιουργίες του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου με αναφορά στην pop -art συγκροτούν ένα απόλυτα αισθαντικό πνεύμα που επικρατεί παράλληλα με το δεικτικό στοιχείο της εμβόλιμης εντρύφησης στον ενδελεχή κόσμο της γραφής και της απόδοσης . Οι συλλήψεις του τονίζουν με λεπτομέρεια στην απόδοση μια μεταμοντέρνα διάσταση απεικόνισης στην οποία το χρώμα κρατά το ειδικό βάρος αλλά εμπλουτίζει την σχεδίαση και επιφέρει την αντικειμενική χροιά. Η ζωτική και η ζωογόνα υφή των έντεχνων αποκαλύψεων του συνυπάρχει επιδέξια και αριστουργηματικά με την περιήγηση σε επιτεύγματα αποτύπωσης που τονίζουν τις αινιγματικές τάσεις και διαθέτουν τις ποικίλες ερμηνείες για την σύνθεση των νοημάτων που διατηρούν τις απαιτούμενες διττές ισορροπίες .Τα σημεία που προσεγγίζει μορφικά με την αυτόβουλη έμπνευση παραπέμπουν σε καταβολές εκποίησης . Οι αναζητήσεις ανάγονται στις φόρμες της ωρίμανσης και στην επίγνωση του ενστίκτου .
Οι πολυκύμαντοι συνειρμοί καθοδηγούν προσεκτικά κάθε εκτονωτική έκφραση των καταστάσεων. Ενδυναμώνουν δραστικά σκιές και διόδους και αντανακλούν σε διευθετήσεις που περιγράφουν χώρους απρόσμενους και μυστήριους. Ο ευειδής μικρόκοσμος και ο πολυδιάστατος μακρόκοσμος της συνδιαλλαγής με τέχνη του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου πάλλεται ρυθμικά ανάμεσα στο παρελθόν και στο παρόν. Ενσαρκώνει πολυδιάστατα την ελπίδα για το διαφορετικό αύριο του υπάρχοντος γίγνεσθαι .Στα πλαίσια της δυναμικής εικαστικής άδειας επιτρέπει με καίρια προσθετικά συμπληρώματα την υπόσταση ενός ατέρμονου πλήθους συμβόλων που το διαχειρίζεται καταλυτικά με αδιάπτωτες εντάσσεις. Η ευκρινής πολλαπλότητα στην χρήση της φόρμας του ελευθερώνει τρόπους διαπραγμάτευσης που στην συνέχεια ακολουθούν την δικαίωση. Ατενίζει τους κύκλους με έκσταση και υπερβατική ώσμωση . Συσχετίζει τις κατάλληλες διευκρινήσεις των συμβάντων και των υποθέσεων που αναμφίβολα χαράζουν τα στοιχεία της εμπειρικής επέκτασης με επισημάνσεις που σίγουρα επεκτείνουν τις δυνάμεις της ανανέωσης . Πρόκειται για κορυφαία χαρακτηριστικά δεδομένα που ανατέμνονται εξονυχιστικά στην πορεία παράλληλα με την τροπή της περιδιάβασης των εκδοχών. Μέσα από την προσωπική του εξομολόγηση μας καλεί φιλικά να εντείνουμε το ενδιαφέρον μας στις παραθέσεις που βλέπουμε και παρακολουθούμε . Συνδέει τους πλήρεις ισχυρισμούς του με το συλλογικό πλαίσιο πέρα από την ατομική οπτική θέση του .''
Η έκθεση έχει διάρκεια εως τις 31 Οκτωβρίου 2025 .Αξίζει να παρακολουθήσεται κάποια από τις ξεναγήσεις που γίνονται για αυτή.!!!




















Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου