Μάγεψε το φιλότεχνο κοινό η βραβευμένη εικαστικός -αγιογράφος Μαριλένα Φωκά(MA) ,που έχει καταγωγή από την Κεφαλονιά και την Ζάκυνθο ,με τις σπάνιες δημιουργίες της που φιλοξενήθηκαν στις δύο πρόσφατες εκθέσεις του εικαστικού θεσμού Βόρειας Ελλάδας Τέχνης Φλόγα .Στην Κέρκυρα στους χώρους του ξενοδοχείου Kontokali Bay και στην Αλεξανδρούπολη στο χώρο του Νομαρχείου τα επιτεύγματα της στάθηκαν επάξια δίπλα στα εκθέματα του Αλέκου Φασιανού, του Γιάννη Μόραλη και άλλων επιφανών δημιουργών ανεβάζοντας αρκετά τον πήχη των συγκεκριμένων δρώμενων τέχνης και πολιτισμού . H καλλιτέχνιδα παράλληλα είναι πολιτισμολόγος , κριτικός τέχνης και λογοτεχνίας. Έχει ενδιαφέρουσες σπουδές στο θέατρο, στη μουσική ,στα οικονομικά και στα τουριστικά. Μιλά και διδάσκει ξένες γλώσσες . Έχει συμμετάσχει μέχρι σήμερα σε ομαδικές και έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό .Θεωρείτε ένα σπουδαίο όνομα στο χώρο της σύγχρονης αγιογραφίας, εφάμιλλη σε αξία με ομότεχνους της από άλλες εποχές .Έχει φιλοτεχνήσει πλήθος χώρων θρησκευτικής λατρείας . Αρκετά έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Είναι κόρη της εικαστικού Θάλειας Μαγδαληνού.
Για την πολυδιάστατη και πολυσήμαντη εικαστική παρουσία της έχουν μιλήσει εγκωμιαστικά και επιδοκιμαστικά σύγχρονοι αξιόλογοι άνθρωποι του πολιτισμού .Ανάμεσα του ο διεθνής δημιουργός Κώστας Ευαγγελάτος ,ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας τέχνης και πολιτισμού Σάντη Νικολαρέας, ο ιδρυτής του εικαστικού θεσμού Bόρειας Ελλάδας Τέχνης Φλόγα Σταύρος Δεληγιάννης ,ο πρόεδρος της Ένωσης Καλλιτεχνών και λογοτεχνών Ηλιούπολης Στέλιος Μαρούλης, η πρόεδρος της Ευρωπαικής Εταιρίας Επιστημόνων Λογοτεχνών και Καλλιτεχνών Ελπίδα Μητροπούλου θεωρητικοί, ιστορικοί και κριτικοί τέχνης.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του εικαστικού θεσμού Τέχνης Φλόγα, ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς αναφέρει πως :''Η δημιουργός Μαριλένα Φωκά εκφράζεται μέσα από την απόχρωση και τις γραμμές ακολουθώντας την δική της διαίσθηση που καταλήγει βαθμιαία σε νέες εικαστικές λύσεις. Στα πολυκύμαντα επιτεύγματα της διαφυλάττει την καθαρή έννοια της εικόνας ειδομένη μέσα από μια θεολογική προσέγγιση που αποδίδεται σε σχήματα από χρώματα που φωτίζουν, συγκινούν και παραδειγματίζουν τον σημερινό θεατή . Με αξιοσημείωτη εργατικότητα και αφοσίωση συνεχίζει ένα αγώνα στις πραγματικές αξίες της αγιογραφίας αντλώντας έμπνευση και ενέργεια από την αγάπη της προς την τέχνη . Η ακούραστη παραγωγικότητα και ο πειραματισμός της επιβεβαιώνουν το πάθος της για αυτό που κάνει. Όσον αφορά την δημιουργική διαδικασία, ξεκινά έχοντας σημείο αναφοράς και παράλληλα ως πηγή έμπνευσης υπερβατικά πρότυπα εικόνων.Στην εκτέλεση ερμηνεύει την φόρμα με τρόπο που πηγάζει από την προσωπική της εκφραστική διαίσθηση. Προσαρμόζει την σύνθεση λαμβάνοντας υπόψη το σχήμα, την υφή, το χρόνο, αξιοποιώντας με προσοχή και σεβασμό κάθε πτυχή. Η εκφραστικότητα των πινάκων της αποτυπώνεται και χαρακτηρίζεται μέσα από τις ιδιόμορφες πτυχώσεις, την έντονη διακοσμητικότητα και τις χρωματικές αντιθέσεις που παραθέτει. Δένει σε συγχορδίες και εκφάνσεις απεικάσματα διαφορετικά μεταξύ τους που πλάθουν σχηματικές διατάξεις με οικουμενικότητα και παγκοσμιότητα ενώ ισορροπούν έχοντας γνώμονα σχετικές, συνεπείς αυθύπαρκτες ολοκληρώσεις που αφομοιωτικά δηλώνουν ικανότητα στην απόδοση. Ο εικαστικός λόγος της εμπεριέχει αναφορές ενώ παντού κυριαρχεί η πλήρης εννοιολογική τεχνοτροπία δοσμένη απόλυτα μέσα από τις αντιπαραθέσεις και τις αιχμαλωτίσεις της συνθήκης σε μια άψογη δόμηση. Η συντονισμένη εκφραστικότητα των εκλεπτυσμένων ιδεογραφιών και διατάξεων της αναπτύσσει μια διττή και διάτρητη συνθετικά απόδραση που με συνέπεια συγκινεί ευάρεστα , ενθουσιάζει ευχάριστα και είναι απόλυτα συμπαθής σε όσους την παρακολουθούν .’’
Ο ιδρυτής και διαχειριστής του εικαστικού θεσμού Τέχνης Φλόγα Σταύρος Δεληγιάννης επισημάνει πως :''...Τα έργα της Μαριλένας Φωκά ενέχουν αυτοαμυνόμενες αποδόσεις που δίνουν μια πληρέστερη εικόνα και κατέχουν πολυποίκιλες αναζητήσεις και περιηγήσεις . Εμπνέεται από συγκεκριμένες θεματολογίες που εξετάζει ως δέκτες και πομπούς. Οι θεάσεις της μέσα από αναπαραστάσεις συνδιαλέγονται λειτουργικά και πραγματεύονται με κοινή αφετηρία απογυμνώσεων, διασταυρώσεων και συμβολιστικών απολήξεων. Καθιστούν σαφή, ευκρινή και αναγνωρίσιμη μια ατομική προσέγγιση βύθισης στην οποία επιλεγμένα με ορμητικό χείμαρρο προκαλούν έναν ιδιωματικό ορισμό με προσωπεία που αναμειγνύονται ετερόκλητα στα γεωγραφικά τοπία της σκέψης και της ψυχικής διάθεσης . Με το ιδίωμα της τονίζει σε άξονες μια αισθαντική ατμόσφαιρα που δεν περιορίζεται μόνο σε ρεαλιστικές δεσμεύσεις. Οι συλλήψεις της χαρακτηρίζονται από χωρονομική γραφή, κινητική ρευστότητα, έντονα χρώματα .Προεκτείνουν την μνημειακή διάσταση και την υποσυνείδητη αίσθηση. Καθώς εκτίθενται και καταλαμβάνουν μέρος διαχωρίζονται με αντιθέσεις που συγκροτούν ένα απόλυτα αισθητικό περιβάλλον.''
Σύμφωνα με κριτικά κείμενα-καταθέσεις αναγνωρισμένων θεωρητικών και ιστορικών τέχνης........''Yπερέχει η πράξη των δημιουργημάτων της που αντιπαραθέτουν αποσπασματικά δυνάμεις ιδεαλιστικές με το κύριο στόχο προσδοκίας, συνύπαρξης και συνάντησης απόψεων , κάτι που σίγουρα αποτελεί ποιότητα στον ωκεανό της χειμαζόμενης μη τέχνης. Κάθε έκφανση της γίνεται μέσα από την παράθεση .Η διευθέτηση της με την ενεργοποίηση της διαδικασίας και της διάδρασης προκαλεί. Πρόκειται για μια προοπτική που συχνά μεταβιβάζεται σταδιακά σε συμπλέγματα με πρωταγωνιστικές λήψεις που έχουν πρόσβαση στην ιχνηλασία της εμβάθυνσης......
Οι μορφικές ιδιαιτερότητες που πραγματεύεται με ευκρίνεια ρυθμίζουν και αποκρυσταλλώνουν αντανακλάσεις αλήθειας, προβληματισμού , αμεσότητας, αναγνώρισης, απτότητας και σχετικότητας . Οι πτυχές τους αναφέρονται άμεσα στην σύγχρονη εικαστική ιστορία και αφυπνίζουν με προορισμό την ύπαρξη και την χροιά της μνήμης ενώ συνυπάρχουν πρωτοποριακά εκθέτοντας μια έλευση έμπνευσης που ενώνει δυναμικά και καταλυτικά κορυφώσεις των συσχετισμών . Οι πίνακες της Μαριλένας Φωκά στο σύνολο τους αποτελούν μια αυτούσια υποβλητική μοναδικότητα προσομολόγησης που ερμηνεύει στοιχεία αναπαράγοντας ιδέες και τοποθετήσεις που ενέχουν την εξέλιξη φιλοσοφικών ζητήσεων. Η θεωρητική της οντότητα κινείτε σύμφωνα με την ταυτότητα που κατέχει το ξεχωριστό . Διαθέτει την δύναμη της ευρηματικότητας και της εφευρετικότητας.''........
'' Η εικαστική εργασία της καλλιτέχνιδας με ωριμότητα στηρίζεται σε γνήσιες εκρήξεις που εκδηλώνουν μια αφοσίωση στο ιδεατό της αισθητικής . Το αυθεντικό στοιχείο αποδίδεται με τρόπο μυστικιστικό, αινιγματικό, μυστηριώδη και αποδοτικό που αγγίζει τις σκηνές με ανεξάντλητη αρμονία. Σε συνδυασμό με την φόρμα προβάλλει συνδυασμούς που εντείνουν την προσπάθεια της ύψωσης.Η αναγκαιότητα της συνομιλίας μέσα από μια εύστοχη επιλογή στην επικοινωνία εξιχνιάζει εντάσεις που συνδιαλέγονται. Οδηγώντας σε μια μυθοπλαστική κατάσταση ανασύρει πρότυπα. Παράλληλα η πυκνότητα της χρωματικής ύλης οδηγεί στην γραμμική διατύπωση της οπτικής εμπειρίας και στην ύψιστη τεχνική που αποδίδεται με αυθορμητισμό κινήσεων, έχοντας επηρεασμούς από καταστάσεις που προξενούν οι εικονίσεις , τα πιστεύω και τα προσωπικά βιώματα . Λειτουργούν ως σκηνικά συμφιλίωσης καθώς οι πίνακες είναι λουσμένοι με θερμά και ψυχρά χρωματικά πεδία που αναπαριστούν με επισύναψη την υπαρξιακή αγωνία της δημιουργού.''...........
TA EIKAΣΤΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΡΕΖΙΤΗ ΣΤΗΝ ART GALLERY 35 ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ Από τις 16 εως τις 26 Δεκεμβρίου 2024 έχει διάρκεια η ατομική έκθεση του Νίκου Ρεζίτη στον γνωστό χώρο τέχνης Αrt Gallery 35,του Κυριάκου Τζιζμετζόγλου που βρίσκεται στην οδό Καραολή και Δημητρίου 35 στον Πειραιά Ο ιστορικός .κριτικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που επιμελείτε και θα προλογίσει την έκθεση επισημαίνει μεταξύ άλλων : ''Οι μορφολογικές διεργασίες των χρωμάτων και των σχημάτων του εικαστικού δημιουργού Νίκου Ρεζίτη συγκροτούν τοπία της φωβιστικής απεικόνισης και μιας βαθύτερης μελέτης στην προχωρημένη τεχνοτροπία που εμπεριέχει εμφανή στοιχεία απόδοσης από την ιστορία του εξαιρετικού ,νεωτεριστκού επιπέδου γραφής.Παρακολουθούμε, μαθαίνουμε και βλέπουμε μέσα από την εικαστική γλώσσα που χρησιμοποιεί μια πολυκύμαντη παραγωγή που είναι συνδεδεμένη με την μιά άλλη διαφορετική πραγματικότητα . Ο καλλιτέχνης δημιουργεί πολύχρωμες ιστορίες που προ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου