Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΊΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑΣ ΦΩΚΑ '' ΔΟΚΙΜΙΑ ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΎ '' ΕΚΔ.ΟΣΤΡΙΑ


Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΟΣΤΡΙΑ το νέο βιβλίο-δοκίμιο της Μαριλένας Φωκά με τίτλο ''ΔΟΚΙΜΙΑ ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΎ''με εισαγωγικό προλογικό σημείωμα της συγραφέως.

Στον κριτικό  πρόλογο του ο πολιτικός επιστήμων- ιστορικός τέχνης  Λεόντιος Πετμεζάς που επιμελήθηκε το βιβλίο επισημαίνει μεταξύ άλλων :

'' Η συλλογική παρουσίαση των δοκιμίων της  εικαστικού-αγιογράφου  Μαριλένας Φωκά αποτελεί   επιλεγμένο  απάνθισμα ενδεικτικών κειμένων που με προοπτική αναπαραγωγής ανασύρουν ,ανασυγκροτούν και αποθησαυρίζουν πολυδιάστατες έγκριτες αναφορές από την ευρύτατη γκάμα και την εμβέλεια του φάσματος  της μέχρι σήμερα  συμμετοχής της στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. 
Η εμπεριστατωμένη διακριτική σημειωτική εμπέδωση τους με προσφιλή και οικεία συμβολιστική διαδρομών συγκροτείται από αυτούσιες και αυτόχθονες ενότητες που περισυλλέγουν αυτοτελείς κατηγορίες με  ποικίλο πνευματικό προσανατολισμό και έγκαιρο προσδιορισμό  πρωτοκόλλου. 
Παράλληλα με σθεναρή τόλμη στην πραγμάτευση και την πραγμάτωση η πολυκύμαντη προσθετική συμπλήρωση που επιτελούν αναμορφωτικά  καταλήγει να ενσταλάζει στην τελεολογική πληρότητα παραθέτοντας  αυτόφωτες γνώσεις συγγράμματος  και φιλτραρισμένες  ποιοτικά πληροφορίες.
Η κυρίαρχη γραφή τους στην πορεία  κατέχει δικαιωματικά και κυριολεκτικά μια σημαντική θέση με θεματική στόχευση και απόλυτα διευρυμένη ματιά στο κοσμοθεωρητικό υπόβαθρο που αναμφίβολα δεν απομυθοποιεί  αλλά υπερνικά  και κορυφώνεται  σε  εκπαιδευτικές καταστάσεις εξιχνιάσεων.
Με ιδεολογική ευαισθησία ανάπτυξης και επαρκή ανέλιξη η δοκιμιογράφος ανιχνεύει και  δίνει έμφαση  σε μια στρατηγική γλωσσικής νόρμας  που αναπτύσσεται  με διαισθητική  λεκτική απεικόνιση και συνέχεια . Υπερασπίζεται  και υπερθεματίζει αγωνιστικά και δυναμικά θεάσεις  και σημάνσεις θέτοντας κύριο σκοπό και στόχο την ορθότητα των  απόψεων που προσκομίζει παρενθετικά .Με λογοτεχνικές περγαμηνές και παρακαταθήκες χρονικού και ντοκουμέντου το πόνημα  της επιδίδεται έντεχνα  και ευπρόσδεκτα στην διευθέτηση  μιας ενδόμυχης διερεύνησης με βαρύτητα.
Σκιαγραφεί και επεξηγεί με προέκταση πιστότητας  μια  διαγώνια  δυναμική  ακολουθώντας  καταλυτικά  μια κατάθεση με ενδοσκόπηση, προβληματισμό, εξάρσεις και εκφάνσεις με  περιεχόμενο στο οποίο τονίζονται  οι οραματισμοί ενός ψυχισμού που ενημερώνεται και ψάχνει ακατάπαυστα διαρκώς και συνεχώς .Καθοδηγεί συνειρμικά , καλεί και υποδεικνύει ανοικτά , πληροφορεί τον αναγνώστη και τον κρατά σε διαρκή εγρήγορση με ξεχωριστή συναισθηματική υπόσταση απέναντι στην αλήθεια. Εμπλουτίζει τις γνώσεις του ,απαντά στα αιτήματα και στα ερωτηματικά του, οξύνει την κρίση του ,καλλιεργεί και μετουσιώνει διδάγματα και εντυπώσεις  καθώς επιχειρηματολογεί με αντικειμενική και  υποκειμενική σκοπιά και χροιά.
Η  χαρισματική παρεμβατική και καθηγητική  ιδιότητα που διαφαίνεται    στις σελίδες του βιβλίου εστιάζεται και επισυνάπτεται  σε  συστοιχίες  και αφορμές που στελεχώνουν μια περιρρέουσα φυσική και φορτισμένη ατμόσφαιρα  .
Συνδέεται άμεσα  και έμμεσα με το ρεαλιστικό περιβάλλον της εφικτής εικόνας  και  αποβλέπει στην εγκαθίδρυση  ιδιότυπων στάσεων  και γνωματεύσεων.
Μεταποιώντας πρώτιστα και εντυπωσιακά τους  προσδοκώμενους συσχετισμούς εντρυφά στην σφαίρα της υπέρβασης  και ενατενίζει με υπερβατική βούληση  ότι υπερακοντίζει την συμπαντική νομοτέλεια με την προσθήκη των κατάλληλων και απαιτούμενων υλικών.Στοιχειοθετεί  εκλεκτικά εκκολαπτόμενα και ενορχηστρωμένα χαρακτηριστικά .Το συνολικό δοκίμιο προσεγγίζει την αναμόρφωση και την έλκυση του εικονιστικού ιδεολογήματος, στις τάξεις του οποίου  εντάσσεται η θεώρηση της ανασύστασης που διανύει.Ο χώρος του  με διαχρονική ομοιογένεια  και ακρίβεια επιμερίζεται διαρθρωτικά  σε επίπεδα τόνων καθώς ισορροπεί με αδρότητα πάνω σε μια συγκεκριμένη τροχιά πορείας  με περισσή εγκυρότητα στις προθέσεις.''


Στις σελίδες  του βιβλίου που αρκετές από αυτές κοσμούνται από πίνακες και αγιογραφίες  της Μαριλένας Φωκά υπάρχουν αναφορές στα Αγιογραφικά μνημεία, σε άγιες μορφές, στην ποίηση του Αντρέα Μαρτζώκη,του Λεόντιου Πετμεζά,του Κώστα Ευαγγελάτου,στην γραφή του Αλμπέρτο Μοράβια ,σε λογοτεχνικά μνημεία ,στο Συνέδριο Λογοτεχνίας για τον Νίκο Καζαντζάκη  το 2001 του University of Indianapolis στο οποίο ήταν βασική εισηγήτρια  και ομιλήτρια η συγγραφέας.
Επίσης ενότητες για  την προφορική λογοτεχνία, την πέννα του Κνούτ Χάμσουν,τα εικαστικά και λογοτεχνικά  μνημεία,τον Λεονάρδο,ντα Βίντσι,την χαρακτική  του Α.Τάσσου,την θεραπευτικά διάσταση των έργων του Κώστα Ευαγγελάτου,τον Ντίκο Βυζάντιο,την στρατευμένη τέχνη του  Πάμπλο Πικάσο,τον Θεόφιλο,την εικαστική εικονολογία του Βαγγέλη Παπαδόπουλου,την  γυμνή αποκάλυψη  της Θάλειας  Μαγδαληνού,την  χρωματολογία  στην παιδική ζωγραφική της Θάλειας-Βαρβάρας  Τρανταλίδου ,την μοντέρνα θρησκευτική τέχνη του  Σάντυ Νικολαρέα,τον Φώτη Κόντογλου  και άλλα ποικίλα θέματα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

TA EIKAΣΤΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΡΕΖΙΤΗ ΣΤΗΝ ART GALLERY 35 ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

TA EIKAΣΤΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΡΕΖΙΤΗ ΣΤΗΝ ART GALLERY 35 ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ Από τις 16 εως τις 26 Δεκεμβρίου 2024 έχει διάρκεια η ατομική έκθεση του Νίκου Ρεζίτη στον γνωστό χώρο τέχνης Αrt Gallery 35,του Κυριάκου Τζιζμετζόγλου που βρίσκεται στην οδό Καραολή και Δημητρίου 35 στον Πειραιά Ο ιστορικός .κριτικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που επιμελείτε και θα προλογίσει την έκθεση επισημαίνει μεταξύ άλλων : ''Οι μορφολογικές διεργασίες των χρωμάτων και των σχημάτων του εικαστικού δημιουργού Νίκου Ρεζίτη συγκροτούν τοπία της φωβιστικής απεικόνισης και μιας βαθύτερης μελέτης στην προχωρημένη τεχνοτροπία που εμπεριέχει εμφανή στοιχεία απόδοσης από την ιστορία του εξαιρετικού ,νεωτεριστκού επιπέδου γραφής.Παρακολουθούμε, μαθαίνουμε και βλέπουμε μέσα από την εικαστική γλώσσα που χρησιμοποιεί μια πολυκύμαντη παραγωγή που είναι συνδεδεμένη με την μιά άλλη διαφορετική πραγματικότητα . Ο καλλιτέχνης δημιουργεί πολύχρωμες ιστορίες που προ

ΦΙΛΟΖΩΙΚΟ BAZAAR ME EΡΓΑ -ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΗΦΙΣΙΑ .

Σπάνια και επιλεγμένα έργα του διακεκριμένου σε διεθνές επίπεδο Έλληνα εικαστικού δημιουργού Κώστα Ευαγγελάτου εκτέθηκαν για καλό σκοπό για τα αδέσποτα ζωάκια στο SAY HOTEL της Κηφισιάς. Η εκδήλωση που διοργανώθηκε με μεγάλη επιτυχία από την ACG Alumni Stray Action Committee, Σύλλογος Αποφοίτων ACG, Pierce-Deree εξελίχτηκε σε μια υπέροχη βραδιά με coctail στο οποίο παραβρέθηκαν οι εκλεκτοί καλεσμένοι και οι υποστηρικτές της σημαντικής φιλοζωικής προσπάθειας. Ο ιστορικός,κριτικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που έχει γράψει βιβλία παλαιότερα και κείμενα σε εκδόσεις για την τέχνη του Κώστα Ευαγγελάτου επισημαίνει μεταξύ άλλων για τις συγκεκριμένες συλλήψεις του :''... είναι εμπνευσμένες ,διαθέτουν ανοικτούς ορίζοντες,περιγράμματα, μορφές,σχήματα και χρώματα. Οι συνθέσεις τοποθετημένες σε χώρους αποτυπώνουν τους εξεικονισμένους στοχασμούς του καλλιτέχνη που συχνά χρησιμοποιεί μικτά υλικά, επιδιώκοντας ευρηματικές υφολογικές αντιθέσεις. Μέσα από τις αφαιρετικές απεικο

ΣΠΑΝΙΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ART GALLERY 35 ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Το ερχόμενο φθινόπωρο και συγκεκριμένα από τις 15 Σεπτεμβίου 2024 και για δύο εβδομάδες πρόκειται να παρουσιαστεί η νέα έκθεση με έργα τέχνης του χθες και του σήμερα,εικαστικά εκθέματα δημιουργίας που ξεχωρίζουν στην διάρκεια των χρόνων με την ανεπανάληπτη διάσταση τους. Το σπουδαίο γεγονός που ανακοινώνουμε με χαρά θα πραγματοποιηθεί στην ΑRT GALLERY 35 του γνωστού γκαλερίστα Κυριάκου Τζιζμετζόγλου ,Καραόλη και Δημητρίου 35 στον Πειραιά.Τα έργα πρόέρχονται από τις συλλογές του εικαστικού, συλλέκτη ,ιδιοκτήτη της γνωστής γκαλερί Louvro στον Πειραιά Νίκου Τζιζμετζόγλου. Στις συνθέσεις βλέπουμε έντεχνες συλλήψεις με υπογραφές όπως :Δημήτρης Ταλαγάνης,Αγγελος Γιαλλινάς,Λυκούργος Κογεβίνας,Μίνως Αργυράκης,Νίκος Βεντουράς ,Σπύρος Παπαλουκάς,Νίκος Κεσσανλής,Νικόλαος Γύζης,Παναγιώτης Τέτσης,Δημήτρης Μυταράς,Γεράσιμος Σκλάβος,Λουκάς Γεραλής,Νταιάνα Αντωνακάτου ,Σωτηρία Ράλλη,Πάνος Φειδάκης, Αξελός, Γιάννης Σπυρόπουλος,