Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

EΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΝΝΑΣ ΝΤΑΛΑΡΑ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΛΕΣΧΗ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

Από τις 30 Οκτωβρίου έως τις 5 Νοεμβρίου 2024 θα διαρκέσει η νέα ατομική έκθεση της Γεωργιάννας Νταλάρα που οργανώθηκε από τον ιδιαίτερα γνωστό για τις πολύχρονες και σημαντικές δραστηριότητες του στον πολιτιστικό χώρο ,εικαστικό θεσμό ΤΕΧΝΗΣ ΦΛΟΓΑ και τον ιδρυτή και διαχειριστή του Σταύρο Δεληγιάννη στον κύριο χώρο της Μεγάλης Λέσχης . Στην μπαρόκ Μεγάλη Λέσχη με τις μελί αυτοκρατορικές αποχρώσεις ,τους ιωνικούς κίονες, τα κιονόκρανα και τα διαζώματα θα θαυμάσει για πρώτη φορά το φιλότεχνο κοινό της πόλης τα έργα της εμπνευσμένης δημιουργού .
Η πολιτισμολόγος ,κριτικός τέχνης και λογοτεχνίας Μαριλένα Φωκά (ΜΑ) αναφέρει για την εικαστική εργασία της Γεωργιάννας Νταλάρα :''Κατά την άποψή μου, η ζωγραφική της Γεωργιάννας Νταλάρα χαρακτηρίζεται από τα μεταμοντέρνα στοιχεία της εποχής της. Έχει μοναδικό και διακριτό στυλ γραφής. Βασική της σχεδιαστική μορφή είναι το ζωικό βασίλειο, ειδικά οι κατηγορίες των ψαριών που είναι από τα πρώτα έμβια όντα που πλήττονται από την ανθρώπινη ασυδοσία τα οποία χρησιμοποιούνται ως σύμβολα για να περάσει τα οικολογικά της μηνύματα. Ο τόπος απόδοσης της τέχνης της είναι η μεταμοντέρνα γραφή που ενσωματώνει στοιχεία γραφιστικής τέχνης, υλικά των κόμικς, υφή χρωματολογίας από έντονα μελάνια, εννοιακά και παραμυθιακά στοιχεία, όπως και η χρήση της AI. Εντυπωσιακή είναι η άψογη σχεδιαστική δεινότητα και η τοποθέτηση των εικαστικών υποκειμένων τα οποία εκυβωτίζονται το ένα μέσα στο άλλο δομώντας σχέσεις εξουσίας και υποτέλειας, στοργής και ενδιαφέροντος, παρόμοιες με αυτές που αναπτύσσονται στις αστικές κοινωνίες. Το σώμα τους-φορέας της ανθρώπινης κακοποίησης φέρει εγχάρακτα τα σημάδια της ταραχής, αλλά και κάποιες στιγμές χαράς. τα μάτια- πηγές εισόδου και φορείς της γνώσεις εκφράζουν έντονα συναισθήματα, αγωνία και προβληματισμό. Κυρίως όμως καταγγέλλουν ότι “βλέπουν-γνωρίζουν”. Οι τροχιές που διαγράφουν είναι μικρές, απαγορευτικές θα έλεγε κανείς, υπάρχει συνωστισμός και στενοχωρία και είναι εμφανές ότι τα πιο ογκώδη ψάρια καταλαμβάνουν και ορίζουν τον χώρο που θα διαχειριστούν τα μικρότερα τα οποία ασφυκτιούν και παρουσιάζουν μαι πτωτική πορεία επιβεβαιώνοντας εικαστικά την λαϊκή ρήση : “το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό.” Σίγουρα η ταλαντούχα καλλιτέχνης, βαθιά σκεπτόμενη και κοινωνικά ενεργή μέσω του έργου της, έχει πολλά να προσφέρει στον εικαστικό χώρο. Η επιμέλεια της έκθεσης από τον πολιτικό επιστήμονα και κριτικό και ιστορικό τέχνης Λεόντιο Πετμεζά επαυξάνει την εικαστική εργασία της δημιουργού'' .
Τις μέρες λειτουργίας της έκθεσης ο ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς θα ξεναγήσει σε αυτήν μαθητές,μέλη συλλόγων ,καθηγητές και όποιον φιλότεχνο θέλει να μάθει περισσότερα για την τέχνη της Γεωργιάννας Νταλάρα .
O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που επιμελήθηκε την έκθεση επισημαίνει μεταξύ άλλων για την έκθεση της καλλιτέχνιδας :”Τα εκθέματα της Γεωργιάνας Νταλάρα που παρακολουθούμε στην παρούσα έκθεση της χαρακτηρίζονται από συναισθήματα εμβάθυνσης και ενδοσκόπησης που ενορχηστρώνονται από βιωματικές δυνάμεις με τρόπο αρκετά συνεκτικό και συνοπτικό. Η περιγραφική αφήγηση της διαδραστικά κυοφορεί ένα ιδιότυπο λυρισμό απέναντι στην μυσταγωγία της γραφής .Ο αεικίνητος μικρόκοσμος και μακρόκοσμος της μαεστρίας τον οποίο μεταλλάσσει με διάθεση πιο συγκεκριμένη μαγεύει το κοινό .Η τεχνική της πάλλεται ενσαρκώνοντας κάθε ζωογόνα διαίσθηση .Κινούμενη η καλλιτέχνιδα αποκλειστικά στα πλαίσια των απόλυτα προχωρημένων τάσεων και πέρα από αυτά συμπληρώνει την υπόσταση των επιτευγμάτων της με ένα ατέρμονο πλήθος συμβόλων. Η πολλαπλή χρήση και η διύλιση της φόρμας που ακολουθεί συγκροτεί καταλυτικά έναν ειρμό διαπραγμάτευσης που οδηγεί με ακρίβεια στον δρόμο για την εκλεκτική ελευθερία. Διερευνητικά με εξευγενισμένο πνεύμα διεκδικεί κύκλους με απαράμιλλη διατύπωση, έκσταση και υπερβατική ώσμωση .Με αδιάπτωτες εντάσεις χαράζει τις μορφωτικές τιθασεύσεις που ενυπάρχουν στα φωτεινά σημεία μιας διευθέτησης που σταδιακά την επεκτείνει. Αναβιώνει αναφορές και συγκροτήσεις με πορείες και διαδρόμους της έφεσης .Η περιδιάβαση της δημιουργού με παρατήρηση και μελέτη εντείνει το αμέριστο ενδιαφέρον προς τις παραθέσεις που επισυνάπτει .Συνδέει εκδοχές που καλύπτουν τους ισχυρισμούς της επανατένισης με ατομική οπτική και συλλογική βαρύτητα της οντότητας. Παράλληλα επιτελεί υπαρξιακές διακρίσεις που ζωντανεύουν τις κωδικοποιήσεις με την ατέρμονη συνέχεια .Η επικράτηση της δεικτικής και ουσιαστικής αναπαράστασης με καθαρά διακοσμητικά στοιχεία συνυπάρχει επιδέξια με τις πολυκύμαντες αλληλουχίες τονίζοντας την αινιγματική διάταξη που διαθέτει η σύνθεση των πολυσήμαντων νοημάτων. Διατηρώντας αλληλένδετα και εφαπτόμενα τις πρέπουσες ισορροπίες η έμπνευση και η σύλληψη εμπεριέχουν ένα υπέρτατο κρεσέντο αναφοράς με σκιαγραφικό και χρωματικό μορφισμό. Σταχυολογούνται καταβολές που ανάγονται στις πλήρεις εκφάνσεις της ωρίμανσης, στην γνώση του ενστίκτου και στις ζητήσεις που έντεχνα συμπληρώνουν μια εκτονωτική εκφραστικότητα. Οι σκέψεις των θεατών για τα έργα εκτεταμένα και ανεξάντλητα αντανακλούν με πλαστικότητα σε υπαίτιους χώρους απρόσμενους και μυστήριους που ωστόσο ενδυναμώνουν εμπεριστατωμένα και επεκτατικά την ανασυγκρότηση του επιδιωκόμενου και ελεγχόμενου ιδεατού αποτελέσματος .”
Σύντομο βιογραφικό της Γεωργιάννας Νταλάρα: Η Γεωργιάννα Νταλάρα σπούδασε Θέατρο και Λογοτεχνία πρώτα στο Brown University και μετά στη RADA. Είναι επίσης Certified Yoga Teacher και διδάσκει γιόγκα από το 2020. Με τη ζωγραφική ασχολήθηκε συνειδητά από το Λύκειο και με διάλειμμα το διάστημα των σπουδών της, έπιασε το νήμα ξανά το 2014. Από το 2020, η ζωγραφική, μαζί με τη φιλοσοφία της γιόγκα, αποτελούν το δίπολο της απασχόλησής της, συνδυάζοντας μία σύνδεση μεταξύ τους, που συστήνει μια στάση ζωής. Είναι παντρεμένη με 2 παιδιά. Δείγμα της δουλειάς της στο θέατρο είναι οι παραστάσεις Ο Βυσσινόκηπος (2018), Η τριλογία του παραθερισμού (2011), Το έγκλημα και η τιμωρία (2015), Ορέστης (2010). Το 2022 έπαιξε μαζί με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στην ταινία «Φόνισσα».
Αξίζει να αναφέρουμε πως στην ενδιαφέρουσα έκθεση που έχει τίτλο ”ART SAVES THE PLANET και στην οποία τον συντονισμό έχει η πολιτικός επιστήμων Ευθυμία Δεληγιάννη ξετυλίγεται εκτενώς η προχωρημένη σύλληψη της Γεωργιάννας Νταλάρα που αναμφίβολα διαθέτει ευρηματικότητα .Xρυσός χορηγός της έκθεσης είναι η PETROLEUM.Χορηγοί επικοινωνίας είναι το Media Group NΕΑΠΟΛΙΣ ,το ΕΝΑ Channel.Eυγενικoί χορηγοί το restaurant Στου Σαρρή και το κτήμα Βιβλία Χώρα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΗΜΕΙΩΣΕ Η ΩΔΗ ΣΤΗΝ ΕΛΙΑ ΤΗΣ ART WAY ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΜΙΝΙ ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ.

Η επιτυχημένη έκθεση ζωγραφικής «Ωδή στην ελιά» της Art Way φιλοξένησε 62 καλλιτέχνες που παρουσίασαν έργα με την συγκεκριμένη ενδιαφέρουσα θεματολογία .Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της νέας μεγάλης έκθεσης της Art Way, με θέμα «Ωδή στην ελιά», την Κυριακή 25 Μαΐου 2025 στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Γαλατσίου Καμίνι ,Χρήστου Καψάλη 14- 16 στο Γαλάτσι. Οι συλλήψεις ,οι συνθέσεις και τα επιτεύγματα της εικαστικής γραφής που παρουσιάζονται στην συγκεκριμένη έκθεση γεννούσαν αυθόρμητα μέσα μας την αίσθηση ότι βρισκόμασταν ως θεατές ,παραθεριστές ,κάτοικοι και περιηγητές κυριολεκτικά σε έναν απέραντο ελαιώνα. Παρακολουθήσαμε ελιές δουλεμένες στην εντέλεια που από την πρώτη θέα εντυπωσίαζαν και καθήλωναν τους επισκέπτες. Το κοινό είχε την δυνατότητα να απολαύσει αυτή την μαγεία. Την εκδήλωση των εγκαινίων πλαισίωσε μουσικά ο Άγγελος Καλαβρυτινός. Προλογίζοντας την έκθεση o ιστορικός τέχνης ,ειδικός συνεργάτης της ART WAY Λεόντιο...

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ ΤΟ ΦΙΛΟΤΕΧΝΟ ΚΟΙΝΟ ΤΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ‘’ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ’’ ΣΤΟΝ ΒΟΛΟ.

Ένα σημαντικό για την τέχνη και την δημιουργία καλλιτεχνικό φεστιβάλ διοργάνωσαν στην πόλη του Βόλου στον χώρο της καφετερίας Ζώγια ,δύο άνθρωποι του πολιτισμού ο Στάθης Λιώτης και η Στέλλα Πνάκα .Το εκπληκτικό δρώμενο τέχνης περιείχε αρκετές ενότητες :παρουσίαση του βιβλίου ‘’Στην καρδιά μου γράφει Ελλάδα ΄΄ του Στάθη Λιώτη, έκθεση της γνωστής κεραμίστριας και ζωγράφου Ζωής Δημητριάδου, αφιερώματα στον κινηματογράφο ,στο θέατρο, στην λογοτεχνία .Χορευτικές επιδείξεις από την Στέλλα Πνάκα, τους καθηγητές ,τους συνεργάτες και τους μαθητές της .Χορευτικό ιντερμέδιο από τον Γιάννη Λιώτη, καραόκε, μουσικές επιλογές κα . Όπως τόνισε στις ερωτήσεις που του έγιναν για την συμμετοχή του στο Φεστιβάλ από το έγκριτο και έγκυρο site volonakinews.gr ο ιστορικός τέχνης και κριτικός λογοτεχνίας Λεόντιος Πετμεζάς :’’….Ο κύριος λόγος που αποδέχθηκα την πρόταση στάθηκε η γνωριμία και η εμπιστοσύνη μου στους δύο αυτούς ξεχωριστούς ανθρώπους ,την καθηγήτρια χορού Στέλλα Πνάκα και τον βραβευ...

Η ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΜΑΓΕΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΡΕΖΙΤΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ THE DARLING BAR ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ.

Στις 22 Φεβρουαρίου 2025 εγκαινιάζεται η νέα ατομική έκθεση του εικαστικού δημιουργού Νίκου Ρεζίτη στο ξεχωριστό ,υπέροχο και φιλόξενο χώρο του bar Darling,Δραγάτση 8 στον Πειραιά, σε ένα κατάστημα που διακρίνεται για την ποιότητα της εστίασης και των εξαίρετων παροχών του προς το πελατειακό κοινό . Ο καλλιτέχνης Νίκος Ρεζίτης έχει παρουσιάσει με επιτυχία την εικαστική εργασία του μέχρι σήμερα μεταξύ άλλων σε ατομική έκθεση στην ART GALLERY 35 του Κυριάκου Τζιζμετζόγλου στον Πειραια και στον ίδιο χώρο έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις της ART WAY που διοργάνωσαν η Αφροδίτη Δρακοπούλου -Σάρδη και ο Κωνσταντίνος Λαγός . Ο ιστορικός ,κριτικός τέχνης ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ που επιμελήθηκε και θα προλογήσει την έκθεση την ημέρα των εγκαινίων έχει επισημάνει : ”Οι μορφολογικές διεργασίες των ποικίλων χρωμάτων και των εντυπωσιακών σχημάτων του εικαστικού δημιουργού Νίκου Ρεζίτη συγκροτούν άμεσα τοπία της φωβιστικής απεικόνισης και μιας βαθύτερης μελέτης πάνω στην προχ...