O Nίκος Κρητικός με την εικαστικό Βιβή Πανταζή-Ευδαίμων.
Από τις 15 εως τις 24 Φεβρουαρίου 2019 διαρκεί η αναδριμική έκθεση του Νίκου Κρητικού στο χώρο του ΑRT CAFE CLUZO Νέστορος 124 στο Ίλιον.
Ο καλλιτέχνης Νικόλαος Κρητικός γεννήθηκε στο Περιστέρι το 1939.
Είναι γόνος μικροαστής οικογένειας με 3 παιδιά.
Από μικρός βρέθηκε στην βιοπάλη και 12 ετών εργάστηκε ως ξυλουργός-επιπλοποιός σε διάφορα εργοστάσια.
Σε ηλικία 18 ετών φοίτησε 4 χρόνια στην Σχολή σχεδιαστών-επιπλοποιών Απόστολος Παύλος (παράρτημα μηχανικών του Πειραιά)
Καθηγητές του ήταν ο Μαθιόπουλος στο ελεύθερο σχέδιο-ρυθμολογία ,ο Κακανάκης στο τεχνικό σχέδιο και ο Φιλίππου στο γραμμικό σχέδιο.
Όσο φοιτούσε στην σχολή εκδήλωσε το ταλέντο του στην ζωγραφική!
Η δημιουργικότητα του ξεκινάει από το 1956.Φιλοτεχνούσε στον ελεύθερο χρόνο από την δουλειά και μετά την συνταξιοδότηση του από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά η δημιουργία του κορυφώθηκε .
Σε μια από τις εκθέσεις του σε εκθεσιακό χώρο όσο εργαζόταν εκεί,δέχτηκε τιμητικό έπαινο από την Μελίνα Μερκούρη που επισκέφτηκε την έκθεση και είδε από κοντά τα εξαίρετα έργα του.
Από το 1979 αρχίζει να λαβαίνει μέρος σε εκθέσεις με τον Πνευματικό όμιλο Δυτικής Αττικής στο Πνευματικό κέντρο του Αιγάλεω,στο Πνευματικό κέντρο του Πειραιά,με τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά σε διαφόρους δήμους της Αττικής ,με το Πολιτιστικό
κέντρο Πειραιά στην πλατεία Τερψιθέας και στο Φιλολογικό σύλλογο
Παρνασός στην ΚΒ Πανελλήνια έκθεση εικαστικών τεχνών.
Είναι μέλος σε αρκετούς συλλόγους και λαμβάνει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις.
Έχει στο ενεργητικό του 3 ατομικές στο Περιστέρι, στην Γλυφάδα με το Καλλιτεχνόραμα και στο Art Cafe Cluzo στο Ίλιον.
Ζωγραφίζει 62 χρόνια και συνεχίζει έχοντας αποτυπώσει εκατοντάδες έργα με θέματα από το χώρο της δουλειάς του στα ναυπηγεία,από την ελληνική φύση, προσωπογραφίες και Αγιογραφίες.
Οι κριτικές που δέχεται είναι διθυραμβικές και τα βραβεία που έχει λάβει να επιβεβαιώνουν την αξία της τέχνης του.
Είναι γόνος μικροαστής οικογένειας με 3 παιδιά.
Από μικρός βρέθηκε στην βιοπάλη και 12 ετών εργάστηκε ως ξυλουργός-επιπλοποιός σε διάφορα εργοστάσια.
Σε ηλικία 18 ετών φοίτησε 4 χρόνια στην Σχολή σχεδιαστών-επιπλοποιών Απόστολος Παύλος (παράρτημα μηχανικών του Πειραιά)
Καθηγητές του ήταν ο Μαθιόπουλος στο ελεύθερο σχέδιο-ρυθμολογία ,ο Κακανάκης στο τεχνικό σχέδιο και ο Φιλίππου στο γραμμικό σχέδιο.
Όσο φοιτούσε στην σχολή εκδήλωσε το ταλέντο του στην ζωγραφική!
Η δημιουργικότητα του ξεκινάει από το 1956.Φιλοτεχνούσε στον ελεύθερο χρόνο από την δουλειά και μετά την συνταξιοδότηση του από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά η δημιουργία του κορυφώθηκε .
Σε μια από τις εκθέσεις του σε εκθεσιακό χώρο όσο εργαζόταν εκεί,δέχτηκε τιμητικό έπαινο από την Μελίνα Μερκούρη που επισκέφτηκε την έκθεση και είδε από κοντά τα εξαίρετα έργα του.
Από το 1979 αρχίζει να λαβαίνει μέρος σε εκθέσεις με τον Πνευματικό όμιλο Δυτικής Αττικής στο Πνευματικό κέντρο του Αιγάλεω,στο Πνευματικό κέντρο του Πειραιά,με τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά σε διαφόρους δήμους της Αττικής ,με το Πολιτιστικό
κέντρο Πειραιά στην πλατεία Τερψιθέας και στο Φιλολογικό σύλλογο
Παρνασός στην ΚΒ Πανελλήνια έκθεση εικαστικών τεχνών.
Είναι μέλος σε αρκετούς συλλόγους και λαμβάνει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις.
Έχει στο ενεργητικό του 3 ατομικές στο Περιστέρι, στην Γλυφάδα με το Καλλιτεχνόραμα και στο Art Cafe Cluzo στο Ίλιον.
Ζωγραφίζει 62 χρόνια και συνεχίζει έχοντας αποτυπώσει εκατοντάδες έργα με θέματα από το χώρο της δουλειάς του στα ναυπηγεία,από την ελληνική φύση, προσωπογραφίες και Αγιογραφίες.
Οι κριτικές που δέχεται είναι διθυραμβικές και τα βραβεία που έχει λάβει να επιβεβαιώνουν την αξία της τέχνης του.
O ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που έχει μελετήσει το συνολικό εικαστικό έργο του Νίκου
Κρητικού επισημαίνει:
‘’Οι εμπνευσμένες συλλήψεις του έχουν διαστάσεις παράδοσης στοιχείων, μεταλαμπάδευσης ιδεών, νοοτροπιών, στάσεων ζωής. Εγγράφονται ανεξίτηλα στην μνήμη του θεατή μέσω μιας ιδιάζουσας τεχνοτροπίας που δρα με διάθεση συγκεντρωτική και συγκροτημένη.
Αναδεικνύουν πολλαπλά κομμάτια της υπάρχουσας πραγματικότητας που με προσθετική θεώρηση και εμφανή κατάληξη αποδεικνύουν πως αξίζουν ιδιαίτερη μνεία με απαιτούμενη προσοχή .
Στην πολυμορφική συλλογή που παρακολουθούμε ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας των εκφάνσεων δίνεται μέσα από την αναπαράσταση των προσωπικών στιγμών, την ανάδειξη των αντικειμένων και των συμβόλων που χαρακτηρίζουν την εξέλιξη τοπίων.
Είναι διαποτισμένα και προτείνονται να απαντήσουν σε υπαρξιακές αναζητήσεις, που αναπτύσσονται πολυδιάστατα μέσα από μια πολυφωνία απόψεων που αλληλοσυμπληρώνονται .
Η έκθεση με διττή αποστολή τέρπει και ενισχύει μια μελέτη που είναι καταγραμμένη με χρώματα σε μορφές , όγκους και σχήματα στην οποία ο επισκέπτης έχει την δυνατότητα, να ενημερωθεί , να αξιολογήσει, να συγκρίνει και να υιοθετήσει προτάσεις λειτουργώντας κριτικά σε ένα μοναδικό και ανεπανάληπτο διάλογο με τα έργα τέχνης .''
‘’Οι εμπνευσμένες συλλήψεις του έχουν διαστάσεις παράδοσης στοιχείων, μεταλαμπάδευσης ιδεών, νοοτροπιών, στάσεων ζωής. Εγγράφονται ανεξίτηλα στην μνήμη του θεατή μέσω μιας ιδιάζουσας τεχνοτροπίας που δρα με διάθεση συγκεντρωτική και συγκροτημένη.
Αναδεικνύουν πολλαπλά κομμάτια της υπάρχουσας πραγματικότητας που με προσθετική θεώρηση και εμφανή κατάληξη αποδεικνύουν πως αξίζουν ιδιαίτερη μνεία με απαιτούμενη προσοχή .
Στην πολυμορφική συλλογή που παρακολουθούμε ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας των εκφάνσεων δίνεται μέσα από την αναπαράσταση των προσωπικών στιγμών, την ανάδειξη των αντικειμένων και των συμβόλων που χαρακτηρίζουν την εξέλιξη τοπίων.
Είναι διαποτισμένα και προτείνονται να απαντήσουν σε υπαρξιακές αναζητήσεις, που αναπτύσσονται πολυδιάστατα μέσα από μια πολυφωνία απόψεων που αλληλοσυμπληρώνονται .
Η έκθεση με διττή αποστολή τέρπει και ενισχύει μια μελέτη που είναι καταγραμμένη με χρώματα σε μορφές , όγκους και σχήματα στην οποία ο επισκέπτης έχει την δυνατότητα, να ενημερωθεί , να αξιολογήσει, να συγκρίνει και να υιοθετήσει προτάσεις λειτουργώντας κριτικά σε ένα μοναδικό και ανεπανάληπτο διάλογο με τα έργα τέχνης .''
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου